خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 14:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

جزییات دیدارهای دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید اسماعیل هنیه

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید اسماعیل هنیه، با خانواده آن شهید والامقام و همچنین رهبران و سران احزاب فلسطینی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیاتی از مقامات رسمی کشورمان به ریاست عارف معاون اول ریاست جمهوری و همراهی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین، حاجی بابایی نایب رییس قوه مقننه، باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه و عزیزی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس (جمعه ۱۲ مردادماه) به منظور شرکت در مراسم خاکسپاری شهید اسماعیل هنیه به دوحه سفر کردند.

ابطحی ضمن ابراز همدردی با خانواده شهید اسماعیل هنیه در حاشیه نماز جمعه و مراسم مذکور، دیدارهایی با تعداد زیادی از رهبران، سران احزاب فلسطینی و برخی از مجاهدان برجسته فلسطینی داشت و طی آن مراتب تسلیت ریاست قوه مقننه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارگروه های ۲۶ گانه فعال در دبیرخانه، فعالان فلسطینی و اقشار مختلف کشورمان را ابلاغ کرد.

این گزارش می افزاید، خانواده شهید هنیه، گروه‌های ده‌گانه فلسطینی مقیم سوریه، خالد مشعل، موسی ابومرزوق، مصطفی لدوای، شیخ آزادگان فلسطینی و برخی از نمایندگان ضدصهیونیست پارلمان ترکیه از جمله ملاقات شوندگان و دریافت‌کنندگان پیام تسلیت مذکور بودند.

همچنین دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس با آقای ماندلا ماندلا، فعال حامی فلسطین در آفریقای جنوبی و نوه نلسون ماندلا دیدار کرد.

در این میان تعدادی از حامیان فلسطینی از کشورهای منطقه نیز با ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس دیدار کردند و شهادت آقای اسماعیل هنیه را تسلیت گفتند./

پایان پیام

  • کد خبر : 381643
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار